Vad är chansen att…..?

2 Jun

Hur stor chans finns det att någon av de svenska deltagarna i Ship to Gaza kommer tillbaka till Sverige och säger:

Oj, va fel det blev

Vi har blivit utnyttjade och lurade i politiska syften.

Vi blev behandlade som man kan väntas att bli behandlad när man arresteras som misstänkt för illegala gärningar av soldater i ett främmande land.  

Deltagare i vår egen fredsmission använde sig av våld.

Vi föredrog att inte befatta oss med frågan om Gilad Shalit  som sitter fängslad i Gaza sen fyra år.

Är chanserna 50-50?

8 svar to “Vad är chansen att…..?”

  1. Katarina i Holon juni 2, 2010 den 6:07 e m #

    Jomenvisst, säkert…jag är inte ett dugg förvånad vad svenska tidningarna skriver, det är samma smörja hela tiden.Jag reagerade mest på vår käre Henning Mankell som först erkände att han inte visste att aktivisterna hade blivit dödade förrän han satt på planet hem till Sverige. Och sen sa att människor hade skjutits i sömnen…Hur ska han ha det???

  2. Mia juni 2, 2010 den 6:09 e m #

    Du ar optimistisk!

  3. Dina juni 2, 2010 den 7:16 e m #

    Mia, du tog orden ur mun på mig.Snarare 50% som säger ”men på min båt var alla fredliga” och 50% som säger ”men de sade ju att de var fredliga när de bad om att få hänga med”…

  4. Chribba juni 3, 2010 den 11:52 f m #

    Är tyvär inte så insatt i den politiska röran i Israel. Jag skriver bara vad jag tycker och känner. Kanske det är fel men om det är det så erkänner jag gärna det. Men jag är faktiskt väldigt trött på stridigheterna nere i Gaza.

  5. frekar06 juni 3, 2010 den 12:07 e m #

    Noomi. Tack för din kommentar på min blogg. Jag har uppdaterat det inlägg du var inne och kommenterade. Återkommer till Hamas och deras mycket märkliga agerande nästa vecka på bloggen. Har en stor hemtenta nu. Så det är därför det får vänta tills nästa vecka. //Frekar06

  6. Noomi Berlinger-Stahl juni 3, 2010 den 1:16 e m #

    Det där med fifty fifty var ironiskt menat. Vad sägs om 99-1?

  7. Mia juni 3, 2010 den 1:31 e m #

    Jag kallar dig fortfarande optimist!

  8. Noomi Berlinger-Stahl juni 3, 2010 den 1:36 e m #

    @mia. Aj!

Kommentera

