Myntets andra sida

12 Jun

En påminnelse om varför Israel blockerar Gaza.

http://www.youtube.com/watch?v=ygb6VrW8WZw&feature=related

 

4 svar to “Myntets andra sida”

  1. frekar06 juni 14, 2010 den 2:21 e m #

    Tack för tipset. Hemska bilder det där. Här kommer ett tips från mig. Via en blogg som jag läser dagligen (HAX) så hittade jag en länk till en artikel i The Guardian om att judar, med hänvisning till det som skedde under Ship to Gaza aktionen, inte får delta i Pride i Madrid. http://www.guardian.co.uk/world/2010/jun/09/madrid-gay-pride-bans-israelis

  2. frekar06 juni 14, 2010 den 5:26 e m #

    Såg din kommentar på min blogg. Tack för tipset om Mankell. Seriösa protester mot Israels eller Hamas agerande är bra. Men Mankell framstår ju som direkt pinsam när han stoppar översättningar till hebreiska. Som sagt seriösa protester är bra, men det Mankell gör är så oseriöst och till och med fånigt som det kan bli. Har lagt in ett inlägg om Mankell nu på min blogg. Den nyheten hade totalt gått mig förbi, annars hade jag skrivit om det tidigare.

  3. Michael juni 15, 2010 den 7:31 f m #

    Extremt bra video. Och ännu ett exempel på vilken verklighet vi lever i. Länder som Libyen och Kuba sitter med inflytande om mänskliga rättigheter. Diktaturer kan rikta sina blodiga fingrar åt alltid samma håll. Mellanösterns enda demokrati.

  4. pirjohelena juni 22, 2010 den 12:47 e m #

    Jag förstår inte varför detta aldrig nämns i media!

Kommentera

