Humanister är aldrig antisemiter

15 Jun

Om din första tanke när du hör om en palestinier som dödats i sammandrabbningar med israeliska soldater är tillfredställelse över att få ytterligare ammunition mot Israel, så behöver du inte läsa det här.

Jag gillar ju att göra listor ibland. Här kommer  ett litet självdiagnostikt hjälpmedel för dig som misstänker att du kanske är antisemit men inte är helt säker.  OBS: Om du känner igen dig i följande meningar så är du inte   ˝kritisk mot den israeliska regeringen˝, ˝antisionist˝ eller ˝pro-palestinier˝. Däremot får du gärna välja själv om du vill kalla dig antisemit och judehatare.

Om du har använt eller använder följande ord eller kombinationer i dina egna skriverier, så kan du lugnt konstatera att även du blivit smittad. För att bevara äktheten kör jag med riktiga citat, men oroa er inte, jag tänker inte hänga ut någon här.

1. Pogromer kan aldrig försvaras, men judarna har en del i skulden själva! De har aldrig lärt sig att ta seden dit man kommer och därför skapas problem.
Tro inte att jag försvarar judeutrotningen, men den tar för mycket plats i historien. Många andra gick samma öde till mötes, men det talas det tyst om!
Som Israel nu beter sig så ser man ju vilka läromästarna var och de som byggde Israel var i vissa fall överlevande från koncentrationslägren. De överlevde genom att vara kollaboratörer i lägren och tipsa om vilka som försökte sig på uppror och flykt!

2. Självklart är den Judiska staten Israel en ockupationsmakt som blir kririserad.

3. Men så är det ju när man motsätter sig judars åsikter: Partisk och med en dold andemening om antisemitism.

4. ÄR DU GLAD? …. DET ÄR DU SÄKERT! … VAD SKA DU HA TILL MIDDAG? MÄNNISKOBLODSSOPPA? … ÄT GOTT!

5. Från ˝Judarnas rätta ansikte˝. Nyss såg jag propaganda ministerns uttalande i Israelisk tv, påminner om diktatur regimers uttalanden. Alltid är det terrorister och andra element som stör. Men vad VI vet, så är det den sionistiska staten som stormar och beter sig som pirater. Ännu ett exempel på att det var klart fel att ge judarna staten Palestina och ombilda det till israel. Ett stort gäng påse nötter är vad dom är. Men vi får inte glömma att dom är Guds folk, om dom själv får säga det. Dessa korkskruvs löjliga hottentottar, juckar med huvudet fram och tillbaka likt en påtänd pundare.

 6. Lite märkligt att inte fler ställer sig frågan *varför* judarna har blivit hatade vart än de kommit…
Tänk… om det skulle bero på dem själva?Oj, vad mycket mer censur och hets-paragrafer det skulle behövas då…

7. Stick hem till Israel ditt jävla mördarsvin. Det är ingen skillnad på Nazityskland och Israel. Om du inte inser det så stick o brinn!

8. Äh skitsnack. Judarna har alltid gnällt. I alla tider.  Fantastiskt att inte ett folk som är hatat av alla reagerar och undrar om inte det är dem själva det är fel på.

Det här stickprovet tog mig ca. 20 minuter att sammanställa. Det bevisar inte att alla är emot oss, men det ger en fingervisning om hur utbredd antisemitismen är i Sverige, och hur relativt rumsrent det är att uttrycka sig på det här sättet. Jag upplever att skadeglädjen över Israels Gaza-fadäs motiveras mer av antisemitism än av ett uppriktigt engagemang för palestinierna. Och det kan inte vara bra för palestinierna.  Inget av det jag saxat är taget från de olika ljuskänsliga knäppgökarnas bloggar. Där går jag aldrig in, det blir alltför deprimerande. Axplocket ovan är mest från Aftonbladets bloggspot med en del pärlor plockade från kommentarer till de svenska Israelbloggarna.

Förra veckan såg jag ett inlägg där någon skrev att han har lust att slå ihjäl varenda jävla judesvin, men om han skriver så blir han säkert anklagad för antisemitism. Det inlägget försvann. Alltid något.

3 svar to “Humanister är aldrig antisemiter”

  1. Maria de Suède juni 15, 2010 den 6:54 e m #

    http://business.timesonline.co.uk/tol/business/law/article7142055.eceSkulle du kunna vara sà vänlig och översätta texten tack?!Jag hittar ingen fransk översättning!

  2. frekar06 juni 16, 2010 den 12:09 f m #

    Noomi,Som du vet så skriver jag en del om Mellanösternkonflikten på min blogg. Senast jag tog bort en kommentar så var skälet just antisemitism. Det var någon som bland annat skrev att denne skulle spotta första jude i huvudet som han träffade. Resten tror jag du kan räkna ut själv. Det var ingen acceptabel kommentar tycker jag. Den försvann så fort jag fick syn på den. //Frekar06.P.S till Maria: Du kan använda dig av Google Translate för att översätta artiklar som den du länkar till. Google Translate finner du här: http://translate.google.se/# D.S

  3. Noomi Berlinger-Stahl juni 16, 2010 den 7:42 f m #

    @marie. Jag håller på med en översättning till svenska, min skolfranska räcker inte till, men den kommer senare idag, Jag har inte glömt din tidigare fråga heller och ska skriva om det också.

Kommentera

