Judisk Pingst II

7 Jun

Här är mina ursäkter för att jag inte skrivit något på länge:

Flytten. Det känns ganska ensamt och övergivet här och den allmänna flyttbluesen har smittat av sig även på mig. Jag måste ta itu med att skaffa en ny adress, men det är precis sånt som jag avskyr. Jag får vänta tills det verkligen blir i sista minuten och då kan jag tjata på min man att han ska fixa det.

Sommarlovet. Det har egentligen ännu inte börjat här, men något av barnen är hemma varje dag och det blir aldrig tillräckligt tyst för att jag ska kunna skriva. Det funkar bara för mig att skriva under vissa förhållanden, bortskämd som jag är.

Och ikväll är det judisk pingst, vi firar att vi fick Torahn på Sinais berg. Nu ska jag gå och ta en tupplur, så jag orkar vara uppe hela natten och lära mig om livet och våra skrifter. Så ha en trevlig helg, och nästa vecka kanske det blir mer skrivet.

 

2 svar to “Judisk Pingst II”

  1. Anna juni 13, 2011 den 7:16 e m #

    Fanastiskt med en religion som vet varför de firar pingst! Vi kristna vet det inte… : )

  2. Duritzan juni 17, 2011 den 8:17 e m #

    Jag vet – fast jag är uppfostrad som kristen…

Kommentera

