Oväntad tystnad

2 Apr

Vi är en pratsam bunt, min familj och jag. När det oväntat uppstår ett ögonblicks tystnad så blir vi närmast generade. I sabbatceremonierna ingår att man tvättar sina händer innan maten. Sen är man tyst (ca. 30 sekunder) tills man har välsignat challebrödet och ätit en bit. Dessa trettio sekunder får alltid barnen att fnissa. En sån absurd situation, familjen Stahl är tyst.

Jag har inte skrivit mycket på senaste tiden. Min syster är sjuk, och jag har inte själsnärvaro att sätta mig ner och skriva. Bloggen finns kvar och jag ber att få återkomma när livet lugnar ner sig. Jag är tyst ett tag, men det går över.

3 svar to “Oväntad tystnad”

  1. Sima april 2, 2012 den 10:09 f m #

    Jag är också tyst, tänker på er och hoppas att få läsa goda nyheter…
    Kram
    Sima

  2. Bettina Schwarzman april 2, 2012 den 8:05 e m #

    Hej Noomi,

    Jag vet inte om du ar medveten om det, men jag larde kanna Dina mycket val nar vi bada pluggade pa Bar-Ilan, och vi hade kul ihop, sa jag vill garna hora vad som hander med henne.

    Min egen syster, Dani, har cancer sen ett och ett ar tillbaka, och det har spritt sig ganska mycket. Just nu reser hon runt USA med sin man, for det har varit hennes livs drom. Hon har ocksa plotsligt fatt problem med hjartat, och hamnade pa sjukhus i San Francisco. Hon kommer hit till Worcester, Massachusetts till Pesach. Med en syrgasub i slap. Jag ar glad att vi far traffas!

    Ma sa gott!

    Bettina

  3. duritzan april 5, 2012 den 1:40 e m #

    Take your time. You are worth waiting for. Your family is worth your support and you need to use your time and strength for your most important tasks.

    Upptäckte att jag helt i onödan skrev på engelska, men bryr mig inte om att översätta.
    Ta väl vara på dig. Du finns i mina tankar. ❤

Kommentera

